Zoek product (en)

Cart

Totaal € 0,00 (0 items) Uitchecken
 

Veelgestelde Vragen

Technisch

  1. Mijn laptop scherm vertoont horizontale of vertical lijnen. Heb ik een nieuw laptop scherm nodig?
    Horizontale of verticale lijnen op uw laptop scherm kunnen een teken zijn dat u een nieuw laptop scherm nodig heeft. Een kapotte video kabel of video kaart kan dit echter ook veroorzaken. In gemiddeld 90% van de gevallen heeft men een nieuw laptop scherm nodig.

    Een goede manier om u te helpen bepalen waar het probleem zich bevindt, is door een externe monitor aan uw laptop aan te sluiten. Als de lijnen er niet optreden, dan kunt u een nieuw laptop scherm nodig hebben.
     
  2. Mijn laptop scherm is nogal flauw. Heb ik een nieuw laptop scherm nodig?
    Een zwak laptop scherm vertoont een flauw beeld dat niet helder genoeg is voor comfortabel gebruik.

    Als het scherm van uw laptop flauw is, dan wordt het probleem normaal gesproken veroorzaakt door de omvormer of de achtergrondverlichting. In gemiddeld 70% van de gevallen is de omvormer (die geen deel uitmaakt van het laptop scherm) het probleem en niet de achtergrondverlichting (die wel deel uitmaakt van het scherm). De enige manier om te ontdekken welke van de twee het probleem veroorzaakt is door het proces van eliminatie. Wij raden u aan eerst de omvormer te vervangen voordat u het laptop scherm vervangt. Wij leveren echter geen omvormers. Wij bieden alleen laptop schermen aan. Neem contact op met de klantenservice van de fabrikant van uw laptop om een vervangingsomvormer te bestellen.

    Als een nieuwe omvormer het probleem niet oplost, is er een kans dat u een nieuw laptop scherm nodig heeft.
     
  3. Kan mijn laptop meer dan één laptop scherm gebruiken?
    Ja, het is mogelijk dat meer dan één laptop scherm werkt in uw laptop. Laptop fabrikanten gebruiken normaal gesproken hun eigen laptop schermen niet. Ze gebruiken de schermen van meerdere fabrikanten voor één laptop model. Bekijk de Laptop Scherm Compatibiliteit voor meer informatie.

Diensten

  1. Heeft LCDtec BV een laptopscherm installatie dienst?
    BV LCDtec heeft geen laptop scherm installatiedienst.

    Klik hier voor instructies voor een laptop scherm installatie. Het duurt gemiddeld 30 minuten om uw scherm te vervangen en het enige gereedschap dat u nodig heeft, is een kleine Philips schroevendraaier en een scherp voorwerp (mes of scheermesje). Wij raden u aan onze eenvoudige instructies te volgen bij de vervanging van uw scherm of u kunt uw vervangingsscherm naar uw locale herstellingsdienst brengen.

     
  2. 2. Heeft LCDtec BV een laptop herstellingsdienst?
    BV LCDtec heeft een laptop herstellingsdienst.
     
  3. Biedt LCDtec BV andere laptop onderdelen aan?
    Nee, LCDtec BV is gespecialiseerd uitsluitend in laptop-schermen.

Algemene

    1. 1. Welke laptop schermafmetingen en resoluties heeft LCDtec BV op voorraad?
      LCDtec BV levert vele verschillende laptop schermen. Wij hebben onder andere volgende maten en resoluties:
          • 13.3-inch WXGA (1280 x 800)
          • 14.0-inch WXGA (1280 x 768)
          • 14.1-inch WXGA (1280 x 800)
          • 14.1-inch XGA     (1024 x 768)
          • 15.0-inch XGA     (1024 x 768)
          • 15.4-inch WXGA (1280 x 800)
          • 17.0-inch WXGA+ (1440 x 900)
       
    2. Biedt LCDtec BV nieuwe laptop schermen aan?
      LCDtec BV levert uitsluitend nieuwe laptop schermen. Af en toe moeten we kleine aanpassingen maken om uw verzoek tegemoet te komen. De meest voorkomende aanpassing is het polariseren van een scherm om het glanzend of mat te maken.
       
    3. Levert LCDtec BV het laptop scherm zelf of is het laptop scherm geleverd met de PVC-behuizing?
      LCDtec BV levert alleen de laptop schermen zelf, zonder de PVC-behuizing (ook bekend als de "schermring"). Laptop schermen rechtstreeks afkomstig van het scherm fabrikanten (bijvoorbeeld AU Optronics, LG Philips en Samsung) hebben geen PVC schermring. Omdat we liever nieuwe laptop schermen rechtstreeks van de scherm fabrikanten bestellen, zullen die zonder schermring geleverd worden. Laptop schermen die de PVC-behuizingen bevatten worden vaak aangeduid als "uit montage gehaald" omdat die bij de montage van bestaande of tweedehandse laptops werden gehaald. Omdat deze schermen niet rechtstreeks van de scherm fabrikanten komen, kan men niet zeker zijn van hun kwaliteit. Bovendien zijn laptop schermen in met een schermring duurder, hoewel de fabrikanten bij de montage niet verplicht zijn om problemen met schermen recht te zetten.
       
    4. Is LCDtec BV levert zowel glanzende laptop schermen en traditionele matte schermen laptop?
      Ja, wij leveren zowel glanzende als matte, traditionele laptop schermen.
       
    5. Wat gebeurt er als ik een defect laptop scherm van LCDtec BV krijg?
      Indien u heel uitzonderlijk een beschadigd of defect scherm ontvangt, neem dan onmiddellijk contact met ons op. LCDtec BV zal die inruilen of terugbetalen.
       
    6. Hoe lang is de typische levertijd?
      Van zodra LCDtec BV uw betaling ontvangt, kunnen de producten dezelfde dag of de volgende werkdag opgestuurd worden. Typische levertijden variëren van de volgende dag tot 3 dagen, afhankelijk van de verzendmethode die u kiest. In sommige gevallen hebben we uw bepaald scherm niet in voorraad in een van onze Europese magazijnen (Frankrijk, Nederland, VK). In dit geval moeten we uw bestelling uit onze overzeese opslagplaats opsturen, wat ongeveer drie (3) dagen duurt. LCDtec BV is niet verantwoordelijk voor een vertraging in verzending veroorzaakt door onze externe partners of andere problemen die buiten onze controle zijn.
       
    7. Hoe weet ik of ik een glanzend of een mat scherm voor mijn laptop moet bestellen?
      De eenvoudigste manier om te bepalen of u een glanzend of traditioneel mat scherm heeft, is door te zien of uw spiegelbeeld verschijnt wanneer uw laptop uit staat. Glossy schermen zijn reflecterend (vergelijkbaar met een spiegel), de matte schermen niet.
       
    8. Hoe bestel ik een scherm? Met mijn laptop model of met de onderdeelnummer van het scherm?
      U kunt uw laptopscherm op twee verschillende manieren bestellen:
      Bestellen via laptop model
          Om te bestellen aan de hand van laptop model, hebben we de volgende gegevens nodig:
              1) de laptop merk en het model
              2) de schermresolutie van uw laptop
              3) de grootte van uw laptop scherm (diagonaal gemeten)
              4) of uw scherm glanzend of mat is
      Bestellen via laptopscherm onderdeelnummer
          Om te bestellen via laptopscherm onderdeelnummer, hebben we de volgende gegevens nodig:
              1) het LCD-scherm nummer van de fabrikant op de achterkant van uw oorspronkelijk scherm
              2) het merk van uw laptop model
              3) of uw scherm glanzend of mat is

Raadpleeg onze vervangeningsinstructies van laptop schermen om te leren hoe u uw laptop scherm onderdeelnummer kunt vinden.

  1. Zal mijn garantie van de fabrikant het beschadigd laptop scherm dekken?
    De standaard fabrieksgarantie voor uw laptop heeft alleen betrekking tot de gebreken van de fabrikant en heeft geen betrekking tot schade. Beschadigde of gebarsten laptop schermen zijn bijna altijd veroorzaakt door de gebruiker of door accidentele schade, en vallen dus niet onder de garantie van de fabrikant.